Istnieje cała masa różnego rodzaju sposobów na wynagrodzenie pracownika za jego wysiłki wkładane w rozwój dobra firmy. Najprostszym i zarazem w większości przypadków najefektywniejszym mechanizmem motywowania jest oczywiście gratyfikacja pieniężna. Jeśli za swoje wysiłki pracownik będzie widział więcej pieniędzy na swoim koncie, będzie zadowolony i zmotywowany. W praktyce jednak warto jest poszukać paralelnych, ale bardziej opłacalnych dla firmy rozwiązań. Jednym z nich są karty przedpłacone nabywane u różnego rodzaju partnerów.

Jak to działa?

Tego typu karty to produkt zdecydowanie nienowy. Są one w użyciu już od wielu lat, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i dla ich wydawców mają przede wszystkim funkcje programu lojalnościowego. Klienci posiadający takie karty mogą liczyć na różnego rodzaju rabaty i promocje dostępne tylko przy płaceniu z takiej właśnie karty. Można je w dowolnej chwili zasilić i odprowadzić z nich środki na warunkach wskazanych w regulaminie programu.

Karty podarunkowe dla pracowników

W przypadku pracodawcy takie karty mogą mieć charakter albo jednorazowych prezentów, albo całego systemu motywacyjnego składającego się z regularnych premii wypłacanych na określonych przez firmę zasadach.

Dlaczego warto korzystać z kart przedpłaconych?

Naturalne pytanie, jakie musi się narzucić, to dlaczego dawać pracownikowi 200 złotych na karcie przedpłaconej, jeśli można mu po prostu dać 200 złotych do ręki? Odpowiedź jest dość rozległa:

•             Korzyści podatkowe;

•             Benefity związane ze współpracą z określonymi markami;

•             Możliwość zaoferowania klientom większych środków przy takich samych kosztach.

Najogólniej rzecz biorą, przekazanie złotówki za pomocą takiego programu to albo więcej niż złotówka korzyści, albo mniej niż złotówka kosztów dla organizacji. Można liczyć bowiem na to, że partner wydający taką kartę będzie zainteresowany tym, by trafiało na nią jak najwięcej pieniędzy. Są to w końcu pieniądze wydane na jego produkty. Przy jednorazowym zakupie może zaoferować karty wartości po prostu taniej. W przypadku dłuższej współpracy bywa jeszcze lepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *